A kötet kritikus áttekintést nyújt a médiapolitika dinamikájáról az angolszász országokban, és összefoglalja a médiával kapcsolatos legfontosabb mai vitákat. Bár megannyi politikus büszkélkedik a médiarendszere nyitottságával és pluralizmusával, a kötet egyik fő tézise, hogy a piaci elvek korlátozatlan érvényesülése túltelíti a médiapolitika szabályozási környezetét, és torzítja a demokratikus médiapolitika fejlődését és alkalmazását.
A politikusokkal, szabályozási szakemberekkel, tanácsadókkal, lobbistákkal és kampánymenedzserekkel készített több tucatnyi interjú alapján a szerző áttekinti, miként járultak hozzá kormányok, köztisztviselők és médiavállalkozások azoknak a szabályoknak a kidolgozásához, amelyek többek között a média tulajdonviszonyait, a tartalmi megfontolásokat, a közszolgáltatást, a digitális televíziózást, a szerzői jogi problémák kezelését és a média mint iparág keretfeltételeit megadó kereskedelmi megállapodásokat érintik.
Eredeti név: THE POLITICS OF MEDIA POLICY Kiadás éve: 2012 Oldalak száma: 248 oldal Kötésmód: cérnafűzött, keménytáblás ISBN: 9789636933654 EAN: 9789636933654