Rács Lista

  • Térségfejlesztés és emberi erőforrás

    4 000 Ft
    -15%

    3 400 Ft
    Raktáron

    Térségfejlesztés és emberi erőforrás

    Gondolat Kiadói Kör
     
    Minden fontos és lényeges napi tevékenységünket meghatározza a tudatosság, ami alapvetően befolyásolja az életvezetésünket, és természetesen az előbbiek elképzelhetetlenek folyamatos tanulás nélkül. Mindez különösen fontosnak és megkerülhetetlennek látszik a digitális globalizáció, a virtuális kommunikáció és az állandóan változó munkaerőpiac feltételrendszere mellett. A könyv egyszerre ad világos válaszokat, gyakorlati útmutatót és tudományos keretrendszert egy regionális és térségi látószögön keresztül. Úttörő vállalkozásnak és megkerülhetetlen mérföldkőnek tekinthetjük a könyvet, mely nemcsak az érdeklődő nagyközönség és a szakma számára tanulságos, de az oktatásban és a szélesebb képzési területeken is kiválóan használható. Dr. Szatmári Péter tudományos és fejlesztési rektorhelyettes Kodolányi János EgyetemKiadás éve: 2021Oldalak száma: 314 oldalKötésmód: kemény kötésISBN: 9789635561063EAN: 9789635561063

  • Kerek egy esztendő - Heti tervező - tavasz-nyár

    2 380 Ft
    -15%

    2 023 Ft
    Raktáron

    Kerek egy esztendő - Heti tervező - tavasz-nyár

    Flaccus Kiadó
     
    Könyvünkkel szeretnénk segítséget nyújtani az óvodapedagógusok tudatos tervező munkájához, ajánlást tenni az éves tematika összeállítására, a heti tervezésre. Korábbi könyveink (Kerek egy esztendő-sorozat) témáira építve összegyűjtöttük az óvodáinkban használt környezeti témáink kínálatát, melyek kapcsolódnak az évszakokhoz, a jeles, zöld napokhoz, a néphagyományokhoz. Az ajánlott tervek egy hetet ölelnek át, minden témát tartalmaznak, éppen ezért nem csak az adott nevelési évre használhatók, hanem több éves tervezésre is. Annak tudatában terveztük meg a napi tevékenységeket, hogy az óvodás gyermekek számára a legtöbb időt a szabad játéktevékenységnek kell kitölteni. A heti tervek mennyiségi, tartalmi és módszertani szempontok alapján bővíthetők vagy csökkenthetők, a konkrét pedagógiai jellemzők, körülmények - pl. az óvoda tárgyi- és személyi feltételei, a gyerek tanulási képessége, előzetes tudása, aktivitása, együttműködő készsége - figyelembe vételével. Az óvodapedagógusok az ajánlásokat szabadon felhasználhatják, és kiegészíthetik saját, jól bevált ötleteikkel, alakíthatják óvodai csoportjuk és a gyerekek egyéni szükségleteihez, sajátosságaihoz.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 128 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155278563EAN: 9786155278563

  • Mozgásfejlődés

    3 280 Ft
    -15%

    2 788 Ft
    Raktáron

    Mozgásfejlődés

    Flaccus Kiadó
     
    Szerkezetében változatlanul, de bővebb tartalommal jelent meg Dr. Farmosi István Mozgásfejlődés című könyvének negyedik kiadása. Az óvóképzők, tanítóképzők és az általános iskolai tesnevelőtanár-képzés szakkönyve, továbbá a gyakorlatban tevékenykedő szakembereknek - pedagógusoknak, edzőknek, sport- és gyermekorvosoknak - nyújt hasznos ismereteket. A szerző részletesen foglalkozik a motoros kutatással, a mozgásfejlődés életszakaszaival (az újszülöttkor, a csecsemőkor, a korai gyermekkor, az első gyermekkor, a második gyermekkor, a serdülőkor, az ifjúkor, felnőtt- és időskor motoros fejlődése), a mozgás biológiai feltételeivel (örökletes hatások, mozgatórendszer-idegrendszer fejlődése, testalkat, életkor), a kondicionálás (erő, gyorsaság, állóképesség, ízületi mozgékonyság) és a koordinációs képességek (kinesztetikus differenciáló képesség, térbeli tájékozódás, egyensúlyozás, ritmusképesség) fejlődésével, a mozgásfejlődés és a környezet (születési fejlettség, tápláltság, családnagyság, szociális státus stb.) összefüggéseivel. Dr. Farmosi István nyugalmazott tudományos főmunkatárs, címzetes főiskolai tanár. Gyémántdiplomás. 1957-ben szerzett oklevelet a Testnevelési Főiskolán. Tanári pályáját Kaposváron kezdte, ahol különböző iskolatípusokban - általános- és középiskolába, majd főiskolán - 17 évig tanított. 1974-ben került a Testnevelési Főiskola Kutató Intézetébe. Itt az Edzéselméleti Osztály vezetője volt. 1979-ben az elsők között szerzett testnevelés doktori címet. 1996-ban az Orvostudományi Tanszék munkatársaként ment nyugdíjba. Az elmúlt több mint négy évtizedben megjelent publikációinak a száma meghaladja a kétszázat. Ebből mintegy hetven dolgozatát 190 esetben citálták hazai és nemzetközi folyóiratokban. Kilenc kollégája doktori munkáját segítette témavezetőként vagy opponensként. Nyugdíjasként is tanított a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán, a korábbi években pedig részt vett a szarvasi Tessedik Sámuel Főiskola, valamint a szekszárdi Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola posztgraduális képzésében is. Fő érdeklődési területe a mozgásfejlődés, a motoros tulajdonságok tanulmányozása az óvodás és kisiskolás évek alatt. Tagja a Magyar Sporttudományi Társaságnak és a Humánbiológusok Nemzetközi Szövetségének. Alapító tagja a Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének és a Magyar Sporttudományi Társaságnak.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 208 oldalKötésmód: kemény kötésISBN: 9786155278204EAN: 9786155278204

  • A bolognai tornyok üzenete

    3 950 Ft
    -15%

    3 358 Ft
    Raktáron

    A bolognai tornyok üzenete

    Gondolat Kiadói Kör
     
    Az elmúlt két évtizedben világszerte sok és gyorsan kibontakozó, néha váratlan változás következett be a felsőoktatási rendszerekben. Európában a legmarkánsabb történés az európai felsoőoktatási térség létrehozása, az ún. Bologna-reform volt. Közben ezzel párhuzamosan zajlott és ma is zajlik az a folyamat, amelyet globalizációnak nevezünk. Úgy is fogalmazhatunk, hogy mire sikerült megvalósítani az európai képzési rendszerek érdemi összehangolását, az igazi kérdés már túlmutat ezen határokon. Átalakult a gazdasági, társadalmi környezet, és megváltoztak a felsőoktatás résztvevőit foglalkoztató alapvető kérdések, egyre bonyolultabb elvárásokkal kell szembenézniük a felsőoktatási intézményeknek. Ebben a környezetben keresik új missziójukat. Kutatóként az európai reform 1999-es kezdetétől fogva figyelem annak eseményeit, egyre összetettebbé válását, a serkentő és akadályozó tényezőket, az eredményeket, a kudarcokat és a tévedéseket. Napjainkban pedig azt a munkát, amely a most induló harmadik évtizedre vonatkozó vízió megfogalmazását vállalta. Kibontakozik előttem egy ív, amely egyfelől a nemzeti szinteken eltérő képzési struktúrák harmonizálásától a sokféleség elfogadásáig tartott, másfelől pedig a gazdasági és bürokratikus szempontok dominanciáján túl elért az alapvető társadalmi célok megfogalmazásának és követésének felelősségéig. Jelen kötet összeállításakor arra vállalkoztam, hogy a témában született publikációim közül kiválasszam azokat, amelyekben igyekeztem követhetővé tenni ezt az összetett folyamatot. Azt remélve, hogy összegyűjtött formában, online elérhetőséggel jó szolgálatot tehetnek a téma kutatóinak, tanároknak és hallgatóknak, valamint a felsőoktatás más szereplőinek és mindazoknak, akik a társadalmi jelenségek bonyolult rendszere iránt érdeklődnek.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 356 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789635560745EAN: 9789635560745

  • Élethosszig tanulni

    3 500 Ft
    -15%

    2 975 Ft
    Raktáron

    Élethosszig tanulni

    Gondolat Kiadói Kör
     
    Lifelong learning - magyarul: az élethosszig tartó tanulás - eszméje az utóbbi évtizedek során nemcsak a legfontosabb pedagógiai paradigmává vált egész Európában, hanem az Európai Unió oktatáspolitikai reformkoncepcióinak összefoglaló fogalmává is. Az élethosszig tartó tanulás 1996-ben kikiáltott európai éve óta a lifelong learning-program a modern idők társadalmi, politikai és gazdasági változásaira adható egyetlen válasznak számít Európában. Jelen kutatás középpontjában az Európai Unió lifelong learning-programja áll. A koncepciót egyrészt az európai integrációs folyamat keretében, másrészt annak részeként vizsgáljuk az 1996-2005 időszakban. A vizsgálat két szintet foglal magában: az Európai Unió szintjét, valamint a kiválasztott tagországok - Németország és Magyarország - szintjét. A vizsgálat kiindulópontja az a feltevés, miszerint az Európai Unió tag- államai az EU lifelong learning-koncepciójának adaptálása során (oktatás) politikájukat, intézményeiket és azok felépítését nem mechanikusan, azaz nem az EU-előírások egyszerű átvétele révén alakítják, hanem mindig saját nemzeti érdekeik figyelembevételével valósítják meg. Jelen kutatásban Radaelli definícióját átvéve, erre a jelenségre az europizálódás fogalmát használjuk, amelyen a nemzeti (oktatás)politikák logikájában az európai integráció hatására megjelenő változást értjük. A politikai cselekvés logikájának megváltozását a kiválasztott országokban két területen vizsgáljuk: a nemzeti oktatáspolitikában, valamint a neveléstudományi vitában. A "figyelembevé- tel - értelmezés - adaptáció" többszintű elemzési séma segítségével nemcsak a lifelong learning-koncepció adaptációjának hasonlóságait és különbségeit elemeztük a vizsgált országokban, hanem az azt meghatározó tényezőket is. Az összehasonlító elemzés segítségével kimutattuk, hogy a vizsgált két európai ország oktatáspolitikája hasonló problémákkal küzd, és hasonló kihívások előtt áll. Az EU lifelong learning-koncepciója sokat segíthet abban, hogy ezek a közös problémák - legalábbis részben - közös megoldásra találjanak. Hiszen a kérdés már régen nem az, hogy szükségünk van-e az élethosszig tartó tanulásra, hanem hogy miként tudjuk azt úgy megvalósítani, hogy a koncepció ne csak politikai jelszó maradjon, és ne váljon a gazdasági érdekek kiszolgálásának legitimációs eszközévé sem.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 284 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789635561162EAN: 9789635561162

  • A lelki egészségvédelem iskolai modellje

    2 990 Ft
    -15%

    2 542 Ft
    Raktáron

    A lelki egészségvédelem iskolai modellje

    L'Harmattan Kiadó
     
    Ez a könyv egyfajta "bédekker", a lelki egészségvédelemre épülő iskolai szervezetfejlesztés útját mutatja be. Ez az út göröngyös, buktatói vannak, hol lassítani szükséges, hol meg kell állni, hol gyorsítani lehet a lépteket, hol vissza kell fordulni és új útvonalat keresni. Ennek ellenére az úton érdemes végigmenni, mert a lelki egészségvédelem elsajátításának mindenki csak nyertese lehet. A darabjaira szétesett világot nem tudjuk összerakni, azonban a teljesség, az egész-ség felé közelíthetünk. A könyv ennek a folyamatnak az állomásaihoz kalauzolja el az Olvasót, és felkínálja mindenütt a csatlakozás lehetőségét. Az Egész-ség program találkozások története. Az iskolaigazgató, a tantestület, a tanulók, a szülők és persze a kutató egymás felé vezető útját az iskola szeretete kövezte ki és tette minden irányban járhatóvá. Az a szavakká talán sosem formálódó vágy, hogy az iskola kapuján jó érzéssel lehessen belépni szülőként, tanulóként éveket vagy tanárként évtizedeket itt tölteni, és az emlékekben virtuálisan találkozni. MELEG CSILLA az MTA doktora, a Pécsi Tudományegyetem professor emeritusa. Nevelésszociológiai kutatásaiban elmélet és gyakorlat egymásra reflektálásával elemzi az iskola világát. A lelki egészségvédelmet az életminőséghez való pedagógiai hozzájárulásként értelmezi, ezért longitudinális vizsgálataiban az egészségmagatartás formálásához hozzájáruló pedagógiai fejlesztő tevékenységeket az iskola szervezeti keretében modellezi.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 212 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789634147770EAN: 9789634147770

  • Épített környezeti nevelés

    2 990 Ft
    -15%

    2 542 Ft
    Raktáron

    Épített környezeti nevelés

    kultúrAktív Egyesület
     
    "A Gyermek - Város - Építészet című könyvsorozatunk célja, hogy az épített környezeti nevelés elméletét, módszertanát, valamint gyakorlati alkalmazási lehetőségeit bemutassa a szakmai közönségnek. A gyakorlati szemléletű tudományos és ismeretterjesztő kiadványok segítséget és inspirációt nyújtanak pedagógusoknak, nevelőknek, építészeknek, tervezőknek, ifjúsági munkásoknak és minden érdeklődőnek, akik építészeti tárgyú foglalkozásokat tartanak gyerekeknek - illetve gyerekekkel, vagy gyerekeknek építenek. Az Épített környezeti nevelés c. kötet átfogó képet ad az épített környezeti nevelés iskolai módszertanról valamit gyakorlati feladatok, lehetőségeit tárgyalja."Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 114 oldalKötésmód: kartonált, cérnafűzöttISBN: 9789638979483EAN: 9789638979483

  • Szenzoros információfeldolgozás, mozgás, nyelvi képesség

    8 000 Ft
    -15%

    6 800 Ft
    Raktáron

    Szenzoros információfeldolgozás, mozgás, nyelvi képesség

    Gondolat Kiadói Kör
     
    A világ megismerése minden gyermek számára kihívásokkal teli hosszú időszak, amelyet időszakosan nehézségek is kísérhetnek. A 20. század második felében a pszichológiai, pedagógiai és gyógypedagógiai ismeretek összefonódásának eredményeként kiteljesedtek azok az irányzatok, amelyek a világ megismerését segítő tanulási folyamatok hatékonyságának javítását állították a középpontba. Különböző szerzői csoportok ezzel kívánták segíteni azokat a gyermekeket, tanulókat, akik a fejlődés egyes területein mutatkozó gyengeségeik, életkörülményeik miatt támogatást, egyéni bánásmódot igényelnek. Az érzékszervek közvetítésével feldolgozásra kerülő különböző információk, a mozgás és a nyelv folyamatai nélkülözhetetlen szerepet játszanak a külső és belső világ szerveződésében, az iskolai tanulás eredményességében, a szociális kapcsolatok fejlődésében. Ennek hiányosságait napjainkban is tapasztaljuk az atipikus fejlődés részeként. Marianne Frostig az egyik élharcosa volt annak, hogy a támogatást igénylő gyermekek pedagógusaik bevonásával képesek legyenek leküzdeni nehézségeiket, és sikeres felnőttekké váljanak. A vizuális feldolgozás folyamatát középpontba állító diagnosztikusan megalapozott terápiás koncepciója az információfeldolgozás komplex rendszerét, az egyéni szükségletekre épülő nevelés kiemelt szerepét állította középpontba. Évtizedeken és országokon átívelő munkássága a tanulási képességzavarok leküzdésének meghatározó irányzatává vált, felismerve a megismerésben döntő szerepet betöltő szenzoros feldolgozás jelentőségét. Könyvünk az első olyan hazai közlemény, amely betekintést nyújt az életműbe és a Frostig-program sokéves, hazai tapasztalatokra épülő gyakorlati alkalmazásába.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 452 oldalKötésmód: kemény kötésISBN: 9789635561247EAN: 9789635561247

  • A második frontvonal

    4 950 Ft
    -15%

    4 208 Ft
    Raktáron

    A második frontvonal

    Gondolat Kiadói Kör
     
    A második frontvonal folytatása egy korábbi, szintén a Gondolat Kiadónál megjelent könyvnek, melynek A tudás keletkezése volt a címe. Ez is fikció formájában megírt tudományos munka: regényszerű írás, mely tudományos tartalmat kíván közvetíteni. A szerző útitársként nemcsak az iskolák és a pedagógia szűkebben értelmezett világába invitálja olvasóit, hanem olyan helyekre is, ahol a beszélgetés az oktatáspolitikáról, az iskolavezetésről, az oktatástechnológiáról, az oktatási javakkal történő nemzetközi kereskedelemről vagy az oktatáskutatás értelméről és módszereiről folyik. A történet mesélője most is az oktatás és tudomány világáról mindent tudni akaró finn újságíró, Reijo, akivel az előző kötetben ismerkedhettünk meg. Ő az, aki újra föld körüli utazásra hívja az olvasót. Ezúttal azonban, az időközben kitört koronavírus-járvány miatt, találkozásai nagy része a virtuális térben zajlik. Ennek hatása érezhető a könyv szinte mindegyik fejezetében. Bár a szereplők gondolkodását és viselkedését jobban érthetjük, ha korábban már találkoztunk velük, ez a könyv nyugodtan olvasható úgy is, ha nem ismerjük az előzményeket. Akárcsak az első kötetet, ezt is lehet regényként olvasni, de használható akár úgy is, mint kézikönyv, melyet hol ennél, hol annál a fejezetnél ütünk fel, és csak egy-egy részletben mélyedünk el. A könyv címzettjei ezúttal is elsősorban azok a pedagógusok, akik nem rutinszerűen tanítanak, akikben elevenen él a szakmai kíváncsiság, és nap mint nap találnak ki új dolgokat, melyekkel eredményesebbé próbálják tenni munkájukat. Szól azokhoz is, akik kutatóként foglalkoznak a tanulás és tanítás világával, akik a szakpolitikák alakítójaként próbálják jobbá tenni az oktatást, de különösen azokhoz, akik pedagógusokat és iskolavezetőket tanítanak. Halász Gábor az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának tanára, az egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának volt vezetője, a Magyar Tudományos Akadémia doktora. Szakértőként több országban dolgozott az Európai Bizottság, az OECD, a Világbank, az Európa Tanács és más nemzetközi szervezetek felkérésére. Hosszabb ideig volt vezetője a legnagyobb magyarországi nemzeti oktatáskutató és -fejlesztő intézetnek, és több mint két évtizedig volt tagja az OECD Oktatáskutató és Innovációs Központja igazgatótanácsának.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 436 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789635561735EAN: 9789635561735

  • Tehetségfejlesztés

    4 990 Ft
    -25%

    3 743 Ft
    Raktáron

    Tehetségfejlesztés

    Tea Kiadó Kft.
     
    Gyarmathy Éva közvetlen hangvételű, szellemes stílusban írt ismeretterjesztő könyvében a tehetség jelenségeinek széles spektrumát mutatja be. Közérthetően tálalja a tehetség fogalmának és természetének friss, agybiológiai, társadalomtudományi és pszichológiai kutatási eredményeit, melyből azt a tanulságot vonja le, hogy a tehetségekhez való viszonyulásunk - a hétköznapokban és a tehetségfejlesztéssel foglalkozó pedagógiában is - igen nagy részben téves, és mind a tehetség azonosítását, mind útjának egyengetését más alapokra kell helyeznünk. Ehhez az új módszerhez közvetlen segítségeket - kérdőíveket, tevékenységmátrixokat - is kínál. E lehengerlő, humoros könyv a szerző sok izgalmas személyes tapasztalatán alapuló történettel és régmúlt idők nagy tehetségeinek életéből vett anekdotákkal színesíti a tehetségről szóló evolúciós-pszichológiai értekezéseket és a szülők, pedagógusok, pszichológusok stb. szemléletformálását. Átfogó, hiánypótló munka, melytől jelentős társadalmi hasznosulást remélünk.Kiadás éve: 2021Oldalak száma: 312 oldalKötésmód: puhatáblás, ragasztókötöttISBN: 9786158143134EAN: 9786158143134

  • Más ez a nap

    2 999 Ft
    -15%

    2 549 Ft
    Raktáron

    Más ez a nap

    Móra Könyvkiadó
     
    Ajánljuk e könyvet mindazoknak a kollégáknak, kezdő és gyakorló pedagógusoknak, akik szeretnek, akarnak és tudnak minden napot mássá tenni. Kötetünk gyakorlati segítséget, könnyen megvalósítható ötleteket, hasznos ismereteket nyújt a tanév hétköznapjaiban megbúvó ünnepi alkalmak kibontakoztatásához, a piros betűs ünnepek előkészítéséhez és a hozzájuk fűződő programok megszervezéséhez, lebonyolításához. Szempontokat ad a természet változásainak megfigyeléséhez, a csoportszoba, osztályterem díszítéséhez. Bőséges irodalmi és zenei ajánlat, továbbá ünnepségtervek egészítik ki a fejezeteket. A kötet komplexitása az események időrendisége biztosíték arra, hogy ne feledkezzenek el a "más" napról.Kiadás éve: 2020Oldalak száma: 238 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789634865124EAN: 9789634865124

  • Bildung

    2 590 Ft
    -25%

    1 943 Ft
    Raktáron

    Bildung

    L'Harmattan Kiadó
     
    A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban jellemezték. A Bildungsbürgertum, a képzett polgárság létrejöttéhez egységes oktatási intézményrendszerre volt szükség, ugyanakkor az individuum belső szabadságát és fejlődését szintén erőinek kiművelésétől várta. A filozófia, az irodalom (lásd Bildungsroman) és a pedagógia mind a maga perspektívájából próbálta meg e fogalom segítségével a német polgár önértelmezését, egzisztenciális alternatíváit, intézményes, politikai lehetőségeit kifejteni és értelmezni. E tanulmánykötet újdonsága és jelentősége, hogy a benne szereplő írások a Bildung problematikáját filozófiai, irodalmi és pedagógiai szempontból is értelmezik.Kiadás éve: 2020Oldalak száma: 184 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789634146438EAN: 9789634146438

  • A magyar neveléstudomány és a filozófia

    2 590 Ft
    -15%

    2 202 Ft
    Raktáron

    A magyar neveléstudomány és a filozófia

    L'Harmattan Kiadó
     
    A kötet a magyar neveléstudomány és a filozófia kölcsönviszonyát mutatja be a 19. század elejétől a 20. század második feléig. A tanulmányok egy része szélesebb történeti kontextusba helyezi e kérdést, elsősorban a német pedagógiai és filozófiai gondolkodáshoz fűződő gazdag kapcsolatok kerülnek bemutatásra. A 20. század közepéig a magyar neveléstudomány kiválóságai egyúttal képzett filozófusok is voltak, a kötet tanulmányai Schneller István, Tankó Béla, Karácsony Sándor és Prohászka Lajos példáin keresztül ábrázolják a magyar nevelésfilozófia fejlődését. A 20. század közepén a kommunista hatalomátvétel következtében a filozófia és a neveléstudomány eleven kapcsolata hirtelen megroppant, az ideologikus marxista befolyás rövid idő alatt hegemónná vált. A kötet behatóan foglalkozik az 1948-89 közötti időszakkal, tárgyilagosan bemutatva a fő folyamatokat, illetve azokat a fragmentumszerű, sokszor rejtett törekvéseket, melyek a nevelésfilozófiai gondolkodás továbbélését jelentették. A kötet hiánypótló jellegű, fontos hozzájárulást jelent a magyar neveléstudomány történeti önreflexiójához.Kiadás éve: 2020Oldalak száma: 198 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789634146636EAN: 9789634146636

  • A játék nem játék! 3.

    4 990 Ft
    -15%

    4 242 Ft
    Raktáron

    A játék nem játék! 3.

    Katalizátor Könyvkiadó
     
    Játékok dobókockával, nudlival, labdával 100 labdával, kötélel, kártyával, pénzérmével, kupakkal, csipesszel, texel,babzsákkal, ernyővel Ragadd meg a résztvevőid figyelmét, és tedd érdekesebbé és változatosabbá a programjaidat! Fókuszban a játékeszközök! Szerezd meg magadnak ezt a könyvet, ha Te... ... pedagógus vagy (általános és középiskolai tanár, tanító, óvodapedagógus, kollégiumi nevelő), ... tréner vagy, ... civil aktivista, egyesületi vezető, (egyházi) közösség szervezője vagy, ... szociális területen dolgozó szakember vagy, ... animátor, táborszervező vagy, ... egyetemista, diák vagy, ... szülő, nagyszülő vagy, ... egyik "kategóriába" sem tartozol, de szeretsz játszani.Kiadás éve: 2020Oldalak száma: 332 oldalKötésmód: ragasztottISBN: 9786156103024EAN: 9786156103024

  • Épített környezeti nevelés az óvodában

    2 990 Ft
    -15%

    2 542 Ft
    Raktáron

    Épített környezeti nevelés az óvodában

    kultúrAktív Egyesület
     
    "A Gyermek - Város - Építészet című könyvsorozatunk célja, hogy az épített környezeti nevelés elméletét, módszertanát, valamint gyakorlati alkalmazási lehetőségeit bemutassa a szakmai közönségnek. A gyakorlati szemléletű tudományos és ismeretterjesztő kiadványok segítséget és inspirációt nyújtanak pedagógusoknak, nevelőknek, építészeknek, tervezőknek, ifjúsági munkásoknak és minden érdeklődőnek, akik építészeti tárgyú foglalkozásokat tartanak gyerekeknek - illetve gyerekekkel, vagy gyerekeknek építenek. Az Épített környezeti nevelés az óvodában c. kötet átfogó képet ad az épített környezeti nevelés óvodai módszertanról valamit gyakorlati feladatok, lehetőségeit tárgyalja."Kiadás éve: 2019Oldalak száma: 142 oldalKötésmód: kartonált, cérnafűzöttISBN: 9789638979445EAN: 9789638979445

  • A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában

    2 880 Ft
    -15%

    2 448 Ft
    Raktáron

    A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában

    Flaccus Kiadó
     
    Könyvünk bemutatja az óvoda lehetőségeit a tudásvágy megalapozásában, ugyanis a tanulási motívumok fejlődése tetten érhető, sőt fejlődésük elősegíthető az óvodai pedagógiai munka során, és ez a fejlődés elvezet majd a tudásvágy kibontakozásához. A tudásvágy kibomlása segítségére lesz az óvodából iskolába lépő gyermeknek. Segítségére lesz azért, mert kíváncsian és belső motívum alapján, nyitottan és fogékonyan adja át magát az iskolai tanulási folyamatnak. Segítségére lesz azért is, mert egész személyiségére kiható, olyan szükséglettel, igénnyel rendelkezik majd, ami egész életében meghatározó irányultságot eredményez. Ez pedig nemcsak saját maga, de a társadalom számára is értékes személyiségvonásokban realizálódik. Körmöci Katalin könyvében bemutatja - abban a pedagógiai folyamatban, amelyben az óvodás gyermek szükségleteinek kielégítése történik, adódik, tettenérhető -, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.Kiadás éve: 2019Oldalak száma: 224 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155278365EAN: 9786155278365

  • Vezetők, testületek, felelősség a felsőoktatási intézményekben

    3 490 Ft
    -15%

    2 967 Ft
    Raktáron

    Vezetők, testületek, felelősség a felsőoktatási intézményekben

    L'Harmattan Kiadó
     
    A könyv a szerző egyetemi felsővezetőként és a hazai felsőoktatási ágazat irányítására rálátó országos testületek és szakértői csoportok tagjaként szerzett gyakorlati tapasztalatain, valamint többéves kutatásán alapul. Ahogy a kutatás, a megjelentetni kívánt mű is hiánypótló a magyar tudományban és az oktatásban egyaránt. A hazai jogtudományi kutatások csak szűk körben foglalkoznak a felsőoktatási jog területével, ezek is döntően az autonómia kérdéskörére fókuszálnak, átfogó kutatás is csupán kettő valósult meg az utóbbi évtizedben: az autonómia, illetve a fenntartói jogosítványok témakörében. Így tehát hosszú időszak után először jelenik meg a felsőoktatás tételes jogával foglalkozó tudományos monográfia, amely ugyan nem a teljes jogi szabályozást öleli fel, de széles körben vizsgálja a hatályos jogszabályi közeget. A kötet nem csupán a felsőoktatás működése iránt érdeklődők számára jelenthet hasznos olvasmányt, de a felsőoktatásban dolgozók, valamint a hallgatók részére is hiánypótló, egyúttal kiindulási alapot jelenthet további jogtudományi, vezetéstudományi, neveléstudományi vagy akár pszichológiai kutatások számára is. Emellett mind a jogászképzésben, mind a(z oktatási) szervezetek működésével, vezetésével foglalkozó egyetemi képzésekben tananyagként is felhasználható.Kiadás éve: 2019Oldalak száma: 324 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789634145875EAN: 9789634145875

  • Hogyan szeressük a gyermeket

    1 980 Ft
    -15%

    1 683 Ft
    Raktáron

    Hogyan szeressük a gyermeket

    Flaccus Kiadó
     
    Közel száz éve annak, hogy Janusz Korczak 1919-ben megalkotta a Hogyan szeressük a gyermeket? című munkáját. 1921-ben pedig a Gyermek a családban című tetralógia is megjelent. Közel száz év! - a tudományos életben egy évszázad igen hosszú idő. Az alapgondolatokat sok-sok követő, újító átdolgozza, s azt vesszük észre, hogy az eredeti állítások elhalványodnak, s jó estben is már csak hivatkozásként jelenik meg a szerző, az újító. Mikor Janusz Korczak könyvét tartjuk a kezünkben, akkor az idő múlását nem is érzékeljük. Bátran állíthatjuk, nem csak mai, hanem örökérvényű gondolatokkal találkozunk! Bár a szerző a tanulmánysorát elsősorban az anyáknak szánta, mégis azt kell hangsúlyoznunk, hogy a kötet ennél lényegesen mélyebb, többekhez, szakmákhoz szól. Mindenkinek meg kell ismernie a "szeretet módszereit", aki hivatásánál fogva vagy érdeklődése okán a gyerekekhez közel kíván kerülni, legyen az pedagógus, orvos, dajka, bíró és elsősorban szülő. A csecsemők, a kisgyermekek világában való biztos jelenlét, tudatos magatartás ma is, mint a kötet megszületésének idején, elengedhetetlen. A gondolatait még szavakba ölteni nem tudó csöppség is érez; vágyai, akarata van, megéli a gondoskodást, a szeretetet, de sírhat is, ha valami kényelmetlen vagy kellemetlen a számára. A gyakorló orvos, Korczak maga vállalja fel a közművelés feladatát, gyakorlati tanácsai szemléletet alakítanak - ne feledjük, a történelem egy igen kritikus időszakában.Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 160 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155278457EAN: 9786155278457

  • A tanítás mint értelmiségi hivatás

    3 800 Ft
    -15%

    3 230 Ft
    Raktáron

    A tanítás mint értelmiségi hivatás

    Közép- és Kelet-Európai Tört. Közal
     
    Mitől "profi" egy tanár? Mitől lehet hatékonyabb az oktatási rendszer? Hogyan válhatna vonzóbbá a tanári pálya? Egyszerű kérdések ezek, pontosabban annak kellene lenniük, de nem azok. Révész Judit mélyre ás: elemzi a magyarországi tanárképzést, annak változatos múltját, és megvizsgálja a jelen normarendszerét, állapotát. Ez a könyv azoknak tartogat hasznos tudást, akik Eötvös Józseffel együtt vallják: a fenti kérdésekre egy "erős tanítói rend" létrehozása lehetne a válasz.Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 260 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155118708EAN: 9786155118708

  • Megnőttem, óvodás lettem!

    960 Ft
    -15%

    816 Ft
    Raktáron

    Megnőttem, óvodás lettem!

    Flaccus Kiadó
     
    A gyermek életében nagy változás történik azzal, hogy óvodás lett. A szűkebb, illetve tágabb családi, baráti környezete mellett egy új közeggel fog találkozni, megismerkedni. Így aztán tágul a világ körülötte, a szocializáció újabb lépcsőjére lép. Más felnőttekkel fogja tölteni napjainak egy részét, és ami nagyon fontos, a többi óvodáskorú gyermekkel. Ebben a helyzetben nagyon sokat tanul majd a világról. Rengeteg új ismerettel és tapasztalattal fog gazdagodni. Ezek is ahhoz segítik gyermekünket, hogy az óvodáskor végére iskolaérett legyen, és megkezdje majd hosszú iskolai életét. Lehet, hogy az első óvodai napok nehezek lesznek, de előbb-utóbb minden kisgyermek megtalálja a helyét és azt a felnőttet, azokat a gyerekeket, akikkel nagyon jól fogja érezni magát. Sok türelemre, megértésre, kitartásra és főleg szeretetre lesz szüksége a szülei részéről, de ők felnőttként tudják, hogy ez az élet rendje. Ebben a könyvben a gyermek óvodai életének legfontosabb eseményeit, fejlődésének legjelentősebb állomásait tudjuk dokumentálni, nyomon követni. A gyermekkel együtt tölthetjük ki, fényképeket, rajzokat ragaszthatunk bele, megőrizve így az óvodáskort követően egyre halványuló emlékeket. A Megnőttem, óvodás lettem című kiadványt Szalontai Judit, a Fővárosi Gyakorló Óvoda egykori vezetője állította össze. "Kedves Szülők! Ennek a füzetnek összeállításával az volt a célom, hogy később könnyebben idézhessék fel gyermekük életének egyik legmeghatározóbb idejét, az óvodáskort. Három-négy év nagyon hamar elszalad az ember életében, sok mindenre nem is emlékszünk vissza. Azonban, ha gyermekük óvodában eltöltött időszakát nyomon követik a füzet segítségével, vele együtt töltik ki, képeket, rajzokat helyeznek el benne, megőrződnek az óvodás élet mindennapjai. Később gyermekük is rácsodálkozhat iskolásként vagy már felnőttként óvodáskori önmagára. Amikor pedig ő is szülővé válik, gyermekével együtt tekinthet vissza arra az időszakra, amikor óvodás volt. Hiszem, hogy kedves, akár elfeledett pillanatokat, történeteket, régi óvodástársakat lehet majd felidézni e kis füzet segítségével."Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 40 oldalKötésmód: irkafűzöttISBN: 9786155278488EAN: 9786155278488

  • A magyar polgári iskolai tanárképzés története (1868-1947)

    4 500 Ft
    -15%

    3 825 Ft
    Raktáron

    A magyar polgári iskolai tanárképzés története (1868-1947)

    Gondolat Kiadói Kör
     
    A könyv elsődleges célja, hogy bemutassa azt a folyamatot, amely során az 1868-ban életre hívott polgári iskola képzés nélküli "polgári iskolai tanítóképzése" 1928 és 1947 között egy tanítói oklevélre vagy érettségi vizsgára épülő, négy szakcsoportos, négy évfolyamos, alap- és képesítő vizsgával, gyakorló tanításokkal, kötelező egyetemi áthallgatással kiegészített főiskolai képzéssé vált. A könyv első részében a szerző bemutatja a professziódiskurzus eddigi eredményeit, vizsgálati területeit, megalkotott modelljeit, és kiválasztja azokat a sablonokat, amelyek segítségével a polgári iskola pedagógusainak professzionalizációs folyamata bemutatható. A második részben kitér a polgári iskola mint iskolatípus életre hívásának körülményeire, és bemutatja azt a társadalmi igényt, amely előbb német nyelvterületen, majd hazánkban is a polgári iskola megszületéséhez vezetett. A könyv harmadik és egyben fő témaköre a polgári iskola pedagógusai képzésének vizsgálata a professzionalizációs folyamat rekonstruálása céljából, kiemelten tanulmányozva a polgári iskolai tanárképzés szegedi, egyetemmel kooperált időszakát mind a szervezeti, mind a szakmai, oktatói, mind pedig a hallgatói szinteken. Fizel Natasa neveléstörténész, a neveléstudomány doktora. 2009 óta tanít a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán, számos neveléstörténeti tanulmány szerzője és tanulmánykötet szerkesztője.Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 356 oldalKötésmód: kemény kötésISBN: 9789636938857EAN: 9789636938857

  • Hit és értelem

    3 900 Ft
    -15%

    3 315 Ft
    Raktáron

    Hit és értelem

    Argumentum
     
    "Az olvasó e kötetben - két tanulmányszerű és néhány publicisztikai írás, illetve előadásszöveg mellett - főleg alkalmi írásokat talál; mindezek azonban időrendben egy szellemi vállalkozás - egy "kétlépcsős" iskola(újra)alapítás - történetét is kirajzolják. Ebbe a vállalkozásba s az itt olvasható írásokra alkalmat jelentő helyzetekbe a szerző megingathatatlan elkötelezettséggel, könyörtelen hivatástudattal, mégis gyerekes naivitással, hályogkovácsként és mindemellett - vagy épp ezért - pánikszerű önkritikával, tudatosan ment bele. A naivitás abban a reményében mutatkozott meg, hogy az önkritika megóvja majd a baklövésektől és tévedésektől. Utóbb kiderült: e vállalkozásban ez volt az első - de nem az utolsó - tévedése. Ennek ellenére megátalkodottan reméli, hogy amit eközben, félsikerek és háromnegyedkudarcok között lavírozva, leszűrt, annak van a pillanaton túlmutató érvényessége, és talán mások számára is használható tanulsága; de ezt végsőleg az olvasó jogosult eldönteni. A szerző azonban a számára érvényesnek tűnő tanulságok közül kettőt szívesen előrebocsát. Az egyik az, hogy a jó ügyekért tett erőfeszítés a sikertől vagy kudarctól függetlenül is tartalmat ad az ember életének, s annak a ténynek az értéke, hogy az ilyen erőfeszítések között barátokra és szövetséges társakra talál, szintén siker- és kudarcfüggetlen. A másik: lehet derűsen, irigység és harag nélkül ülni vacak biciklin, s nem biztos, hogy az ér célba, aki Mercedesben ülve előz és száguld."Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 440 oldalKötésmód: keménytábla, védőborítóISBN: 9789634467946EAN: 9789634467946

  • Megoldásfókuszú iskolák

    6 400 Ft
    -15%

    5 440 Ft
    Raktáron

    Megoldásfókuszú iskolák

    SolutionSurfers Magyarország Kft.
     
    Az iskolai zaklatás a mai Magyarországon is aktuális kérdés, számos publikáció, kutatás, film dolgozza fel a témát. Ez a könyv iskolai életből vett konkrét példákon keresztül mutat be egy olyan új megközelítést, amely útmutatóként szolgálhat a pozitív változások felé. A könyvben ismertetett kutatási eredmények és esetleírások különösen hasznosak és figyelemre méltóak mindazok számára, akik fontosnak tartják, hogy az iskola támogató, barátságos és biztonságos közege legyen gyermekeinknek. Az ismertetett alapelvek és stratégiák átalakíthatják és eredményesebbé tehetik az iskolai zaklatás kezelésére eddig alkalmazott megközelítéseket, az esetleírások pedig konkrét gyakorlati útmutatóként szolgálhatnak pedagógusok és más, gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára az iskolai zaklatás kezeléséhez. Kiadás éve: 2018ISBN: 9786158026840EAN: 9786158026840

  • Kerek egy esztendő - Tél

    4 800 Ft
    -15%

    4 080 Ft
    Raktáron

    Kerek egy esztendő - Tél

    Flaccus Kiadó
     
    2., átdolgozott, bővített kiadás A Kerek egy esztendő - komplex tevékenységek az óvodai környezeti nevelésben című évszakalapú módszertani könyvsorozatunk az elmúlt években szinte nélkülözhetetlen segítőtársa lett a magyarországi és határon túli óvodapedagógusoknak. Ennek a sorozatnak az új, színes, átdolgozott, kibővített kiadását indítjuk most útjára. A kötetek szerzői gyakorlott óvodapedagógusok és fejlesztőpedagógusok - 30 éve dolgoznak óvónőként és egy évtizede fejlesztőpedagógusként is -, akik a számukra jól bevált és kipróbált tevékenységeket, ötleteket osztják meg óvodapedagógus kollégáikkal, hogy az év folyamán egyszerűbb legyen a felkészülés egy-egy témahétre, és a gyerekek - a pedagógusaik segítségével - játékosan ismerkedhessenek meg az őket körülvevő világgal. Munkájukat ajánljuk mindenkinek, akinek könnyebb úgy dolgozni, hogy minden óvodai témához kész ötlettárból válogathat, és mindent megtalál egy helyen. A négy évszakra készült négy kötet fejezetei az óvodai környezeti témák köré épülnek, az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjának megfelelően. A környezeti témák követik az évszakokat, felölelik a jeles napokat, a néphagyományokat. Az évszakokon belül minden hónap kalendáriummal kezdődik, ezt követően az aktuális hónaphoz kapcsolódó megfigyelési lehetőségeket, az óvodában egy hónapon át megvalósítható ötleteket mutatja be, majd a hónap mindig egészségmegőrző héttel zárul. Az őszi, téli, tavaszi és nyári témákat feldolgozó könyvek sorát két új kiadvány egészíti ki. Az évszakos kötetek felépítését követő szerkesztésben jelenik meg a Kerek egy esztendő - gyermekirodalom (Tematikus bibliográfia és szöveggyűjtemény a Kerek egy esztendő évszakos köteteihez) című részletes gyermekirodalmi bibliográfiával bővített szemelvénygyűjtemény. Ugyancsak az évszakos kötetek szerkezetét követi a Kerek egy esztendő - adattár (Tematikus adattár és tudásbázis a Kerek egy esztendő évszakos köteteihez) című kisenciklopédia, amely lexikális ismeretekkel segíti az óvodapedagógusokat az óvodai környezeti nevelés témaköreinek feldolgozásában. E két utóbbi kiadványban jelöljük, hogy az évszakos kötetek mely fejezetéhez tartozik egy-egy információ, szócikk vagy szemelvény. Természetesen az évszakos kötetekben is minden témánál utalunk arra, hogy mikor célszerű az adattár használata. Az évszakos kötetek minden fejezetében található irodalmi ajánló, az itt felsorolt irodalmi művek közül színesen kiemelve jelezzük, hogy mely művek teljes szövege található meg a szemelvénygyűjteményben, számtalan további - az adott témához kapcsolódó - irodalmi alkotással és bibliográfiai adattal együtt. Mindkét kötet használatát részletes cím- és tárgymutató segíti. Bízunk abban, hogy a formájában is megújult könyvsorozat - kiegészülve a két új kötettel - az első kiadáshoz hasonlóan hasznos munkatársa lesz minden óvodapedagógusnak a gyakorlati munkában, és segítséget jelent az óvodás- és kisiskoláskorú gyermeket nevelő szülőknek.Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 296 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155278464EAN: 9786155278464

  • Tanító mesék

    2 480 Ft
    -15%

    2 108 Ft
    Raktáron

    Tanító mesék

    Flaccus Kiadó
     
    Janusz Korczak munkásságából olyan válogatást kívánunk az Olvasó elé tárni, amely bemutatja a polihisztor Öreg Doktor érdeklődési körébe került tudományterületeket, témákat, azzal a céllal, hogy aki a gyermekneveléssel bármilyen kapcsolatba kerül, találjon segítséget, iránymutatást saját tevékenységéhez - továbbá az, hogy biztassunk mindenkit Janusz Korczak felfedezésére. Korczakot sokan ismerik, azonban - sajnálatos módon - még többek számára ismeretlen a lengyel orvos, pedagógus, gyermekvédő, az ember. Miért lehet - bő évszázadnyi távolságból - munkássága fontos a ma emberének, korunk orvosainak, pedagógusainak, pszichológusainak, szociális munkásainak, gyermekvédelmi szakembereinek? Mert filozófiai megközelítésű és praktikus megállapításai örökérvényűek, mert kérdez, kételkedik, kérdések feltevésére biztat, és tudományos igényű kíváncsiságra készteti olvasóit. Mert értőn kapcsolja össze a kognitív és az affektív világot a gyermekek viselkedésének megértésére irányuló igyekezetében és ellátásuk során. Janusz Korczak 1898 és 1912 között született publicisztikái és tanmeséi az értő és tiszteletteljes gyermeknevelésről, a felnőtté válás nehézségéről, a felnőttkor tudatos, felelős, ugyanakkor együtt érző megélésének fontosságáról, a szegénységben élők tanításának, képzésének rendkívüli szükségességéről és nem utolsó sorban a higiénia nélkülözhetetlenségéről mesélnek. Röviden, közérthetően és még mindig a mának.Kiadás éve: 2018Oldalak száma: 240 oldalKötésmód: ragasztókötöttISBN: 9786155278495EAN: 9786155278495

  • Kis katonák

    3 900 Ft
    -25%

    2 925 Ft
    Raktáron

    Kis katonák

    HVG Könyvek kiadó
     
    Miért teljesítenek kimagaslóan a kínai diákok a PISA-felméréseken? Mit érdemes átvenniük Kínától a nyugati iskolarendszereknek? Megőrizhető-e a kritikus gondolkodás és a kreativitás tekintélyelvű tanítási módszerek mellett? Lenora Chu kínai-amerikai újságíró sanghaji óvodába íratja hároméves kisfiát, Rainey-t. Eleinte megdöbbenti az ott tapasztalt szigor, a tekintélyelvű tanítási módszerek, és kétségei támadnak döntését illetően. Elhatározza, hogy feltérképezi a kínai oktatási rendszer működését: számos diákkal, szülővel és neves oktatási szakemberrel készít interjút, kínai és angol forrásmunkákat tanulmányoz. A Kis katonák egy kisfiú mindennapjain keresztül mutatja be, hogyan tanítják fegyelemre már az óvodásokat is, és milyen áldozatos munkával készítik fel a tanárok diákjaikat az előttük álló kihívásokra. Nemcsak a kínai osztálytermek zárt ajtói mögé nyerhetünk betekintést, hanem a gyereknevelés és az oktatás számos jelenkori problémájával is szembesülhetünk. Kiadás éve: 2019 Oldalak száma: 336 oldal Kötésmód: papír / puha kötés ISBN: 9789633047903 EAN: 9789633047903

  • Továbbélő utópiák - magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások

    2 500 Ft
    -15%

    2 125 Ft
    Raktáron

    Továbbélő utópiák - magyar életreform-törekvések és nemzetközi recepciós hatások

    Gondolat Kiadói Kör
     
    A kötet az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Történeti Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport, továbbá a grazi Karl Franzens Universität, Institut für Erziehungs- und Bildungswissenschaften, Arbeitsbereich Allgemeine Pädagogik munkatársai "Weiterlebende Utopien, Továbbélő utópiák" című közös, az Osztrák-Magyar Akció alapítvány által támogatott kutatásának magyar vonatkozású résztanulmányait tartalmazza. A tanulmánykötetben összegződő kutatások nemzetközi kontextusba ágyazottan vizsgálják a századforduló táján kibontakozó életreform törekvéseknek az 1920-as években bekövetkező "emancipációs" (elfogadott életforma, illetve mentalitáselemmé válásának) magyar vonatkozású részfolyamatait és az ebben az időben megfigyelhető szemléletváltás jellegzetes elemeit. A tanulmányok gerincét az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola Elméleti-történeti pedagógiai program doktorandusz hallgatóinak és vezető kutatóinak munkái adják.Kiadás éve: 2017Oldalak száma: 214 oldalKötésmód: kartonISBN: 9789636937386EAN: 9789636937386

  • Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj!

    3 500 Ft
    -15%

    2 975 Ft
    Raktáron

    Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj!

    Lelkesedés - Tanulás - Szabadság
     
    ""A játék egy közvetlen eszköz, ami által a gyermek a hétköznapokhoz, magához a világhoz kapcsolódik. A gyermek számára a szabad játék létszükséglet. Egy adottság, egy késztetés, gyakran egy belső kényszer. A játék mélységes beteljesülés." André Stern mélyen személyes és magával ragadó betekintést nyújt családja hétköznapjaiba, a tanulási folyamatokba, az egymást gazdagító generációk közötti együttműködésbe. Olyan helyzeteket és megoldásokat mutat be, amelyek mindannyiunk életében jelen vannak; olyan szokásokat, amelyeket mindenki, bármelyik pillanatban magáévá tehet, megváltoztathat, és gyakorolhat a családban, iskolában, közösségeinkben (anyagi helyzettől és más társadalmi státuszoktól valóban függetlenül), ezzel messzemenő pozitív változásokat indítva el a saját környezetében."Eredeti név: Spielen, um zu fühlen, zu lernen, zu lebenKiadás éve: 2017Oldalak száma: 135 oldalKötésmód: puhatáblás, ragasztókötöttISBN: 9789631278651EAN: 9789631278651

  • Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében

    2 950 Ft
    -15%

    2 508 Ft
    Raktáron

    Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében

    Gondolat Kiadói Kör
     
    A kötet A magyar neveléstudomány története a szakmai folyóiratok tükrében (1945-1989) tudományos kommunikáció, szakmai diskurzusok című OTKA kutatás első eredményeit tartalmazza. A hazai és külföldi szerzők tollából született tanulmányok tematikailag két részre tagolódnak. A munka első részében a kutatási projekt értelmezési kereteit kijelölő, illetve a neveléstudományi kutatásokra ható nemzetközi tudományelméleti és tudománytörténeti irányzatok összefoglaló áttekintése, illetve a kutatáshoz kapcsolódó módszertani ajánlások, megfontolások találhatóak. A második részben az 1945 utáni főbb felsőoktatás-politikai változások mellett a neveléstudomány szocialista átalakulását áttekintő esettanulmányok olvashatóak, amelyek a tudományterület átpolitizálódását, a marxista neveléstudományi elit szakmai kommunikációs hálójának feltárását, a debreceni egyetem példáján a neveléstudományi elitcsere sajátosságait, illetve a társadalomtudományok területén a tudományos fokozatot szerzők körét vizsgálják.Kiadás éve: 2016Oldalak száma: 281 oldalKötésmód: puhatáblás, ragasztókötöttISBN: 9789636936556EAN: 9789636936556

  • Agykalandok

    4 000 Ft
    -15%

    3 400 Ft
    Raktáron

    Agykalandok

    Edge 2000 Kft.
     
    Dienes Zoltán a XX. század matematikatanítási reformjainak világszerte egyik legismertebb, legnagyobb hatású alakja. Csodálatos képességének lényege az volt, hogy a játékok nyelvére tudta lefordítani a matematika jelentős részét. A Dienes játékokat játszva gyerekek és felnőttek szinte észrevétlenül kerültek közelebb a matematikai gondolkodáshoz. A Dienes játékok a sakkhoz és más intellektuális játékhoz hasonlóan szellemi erőfeszítésre késztetnek, és így játszva fejlesztenek. Ez a Dienes játék-gyűjtemény a hazai matematikatanítás legjelentősebb reformerének, Varga Tamásnak a szerkesztői keze nyomát is viseli. Nem csak megismerteti a játékokat, de a melléklet lehetőséget nyújt arra, hogy az olvasó maga elkészíthesse a játékokhoz szükséges eszközöket.Eredeti név: HAVE FUN AND STRECH YOUR MINDKiadás éve: 2016Oldalak száma: 252 oldalKötésmód: puhatáblás, ragasztókötöttISBN: 9789639760431EAN: 9789639760431

  • Pozitív fegyelmezés az iskolában

    3 150 Ft
    -15%

    2 678 Ft
    Raktáron

    Pozitív fegyelmezés az iskolában

    Reneszánsz Könyvkiadó
     
    Pozitív fegyelmezés módszertanának ismertetése, hogyan használjuk a tanteremben. Milyen eszközei vannak a tanárnak? Hogyan legyünk kedvesek és határozottak egyszerre a tanítás során. Hogyan neveljünk önálló, gondolkodó szociálisan érett gyerekeket.Eredeti név: Positive Discipline in the Classroom - Developing Mutual Respect, Cooperation and Responsibility in Your ClassroomKiadás éve: 2016Oldalak száma: 239 oldalKötésmód: flexibilis, cérnafűzöttISBN: 9786155336195EAN: 9786155336195

  • Megelőzöm a diszlexiát!

    3 990 Ft
    -15%

    3 392 Ft
    Raktáron

    Megelőzöm a diszlexiát!

    TINTA KÖNYVKIADÓ KFT
     
    Könyvünk célja, hogy segítséget nyújtson azoknak az 5-8 éves kisdiákoknak, akiknek nyelvi hátrány miatt nehézséget okoz a betűk megjegyzése, az össze­olvasás vagy az olvasott szó, szöveg értelmezése, ezek írásbeli megjelenítése. Iskolai keretek között és otthoni tanulásra is hasznos segédeszköz. A könyv segítségével logopédus, fejlesztőpedagógus, tanító és szülő is eredményesen tudja fejleszteni a különböző tudásterületeket. Az olvasás-írás megtanulásában kulcsszerepet játszanak - a betűtanuláshoz kapcsolt - nyelvi készségek, valamint a logikusan ráépülő részképesség-területek, például figyelem, emlékezet, analízis-szintézis, összehasonlító képesség, kombináció. Eredeti név: Megelőzöm a diszlexiát Kiadás éve: 2014 Oldalak száma: 82 oldal Kötésmód: puhatáblás, ragasztókötött ISBN: 9786155219726 EAN: 9786155219726


Rács Lista