A kötélben, melynek alapja Patrick Hamilton Kötélvégen című kisszínházi darabja volt, Hitchcock, saját elmondása szerint otthagyta a tiszta színházat, hogy megpróbálja a "színpadot mobillá tenni". Hitchcock az egész filmet egyetlen Warner Brothers műteremben forgatta le folyamatos felvételben, tízperces vágásokkal. A történetet - egy hidegvérű gyilkosság, melyet 2 furcsa fiatalember követ el - Leopold és Loeb gazdag fiatal értelmiségiek valódi esete ihlette meg, akik csak a hecc kedvéért megöltek egy 14 éves gyermeket Chicago-ban.
A kötél volt Hitchcock első színes filmje és az első olyan film, melyet nemcsak rendezett, hanem a producere is volt. Hitchcock eredetileg Cary Grant-nek szánta a főszerepet, ám végül James Stewart-nak adta, a film támogatói ellenkezésének ellenére, akik szerint Stewart már nem elég "jó a jegypénztárakban."
Annak érdekében, hogy hosszú felvételeket lehessen készíteni, minden kamera- és színészmozgást alaposan meg kellett tervezni egy hatalmas tábla előtt. - Még a padlót is telerajzoltuk megszámozott karikákkal a tízperces tekercsekben zajló 25-30 kameramozgáshoz - árulta el Hitchcock. -Teljes falrészeknek kellett félresiklani, hogy a kamera követni tudja a színészt, ahogy keskeny ajtónyílásokon lép át.
A kameramozgások elősegítése érdekében az asztalokat és székeket folyamatosan át kellett rendezniük a kellékeseknek. - Az egyik legnagyobb gondom az volt, - mondta Farley Granger - hogy bízzak benne, hogy a lesz a fenekem alatt szék, mikor le kell ülnöm, hogy a segédek időben odatették.
- Még felvétel közben is nehezen tudtuk, hol is tart a film - mondta Stewart. - A falak mozgásának hangja állandó problémát jelentett, és volt, hogy újra kellett venni a jelenetet a hang miatt úgy, hogy mikrofonokat használtunk, mint a rádiójátékokban.
A magyar változat
|
szinkron: igen
felirat: igen
|
Játékidő
|
77 perc
|
Megjelenés dátuma
|
|
Hangsávok
|
magyar
|
angol
|