Egy kihunyóban lévő hollywoodi filmcsillag, Nikki Grace végre megkap egy áhított filmszerepet, amitől karrierje felívelését reméli. De már a forgatás első napján különös dolgok történnek, és a színészeket szorongás tölti el. Kiderül, hogy a forgatókönyv egy régi lengyel film újrafeldolgozása. Az eredeti filmet sosem mutatták be, elátkozott produkcióként emlékszik rá mindenki, melynek során a két főszereplő színészt megölték.
Nikki úgy érzi, hogy saját élete egyre jobban hasonlít filmbeli szerepére, és távol eső világok egymásba csúsznak...
Az Inland Empire, csakúgy, mint David Lynch legutóbbi filmjei, egy kirakós játékra emlékeztet, és a néző még napokig próbálja összeilleszteni a darabokat. A történetet azok a kérdések alakítják, melyek a rendezőt a Lost Highway óta foglalkoztatják: a személyiség törékenysége; a módszer, ahogy féltékeny férfiak birtoklási vágyuktól hajszolva tönkreteszik a szeretett nőt; és az az útkeresés, ahogy a média manipulálta világunkban próbáljuk elválasztani az igazat a kitalálttól. A film egyszerre Hollywood-ról szóló szatíra, egy gyilkossági rejtély története és egy kísérleti film digitális videotechnikával.